9/09/2008

Šta će nama vukovi?


Da li ste se ikada zapitali sledeće: Šta će nama vukovi? Kolju ovce, jure Crvenkape i senilne babe, plaše i dobru i lošu decu, jadne lovce teraju da po ciči zimi gaze dubok sneg i spašavaju propalog nam seljaka. Pritom, jako su, brate, drski! Sve "velike i napredne" nacije su ga istrebile, a mi mu još ne doakasmo.

Ovaj Balkanski vuk je slika i prilika Balkanskog muškarca, neotesanog, neizbrušenog, divljeg u srcu. Ne samo da su toliko slični, nego kao da ih je jedna majka rodila. I jedan i drugi su privrženi svom čoporu, ljubomorno brane svoju teritoriju. Čak su prinuđeni da imaju samo jednu ženku. Tamo gde nema vuka, pa i muškarci su bolji. Zar ne? Ne kvare se međusobno.

Gotovo svakog dana u nekom od medija naletim na sledeće naslove: "Vukovi poklali ovce", "Vučiji pir u sred dana", "Krvopije napadaju po selima". Ništa to ne valja. Opake su to zveri. Jedu i ovce i srne, kolju i koze i divlje svinje. Pa koliko im je dosta? A onda se u priči nađu i neki što kao vole vukove, pa bi da ih štite!? Ma štitite ih vi u vašem dvorištu! Jadni lovci ostaše praznih zamrzivača. Kakva tragedija. Cele godine su hranili i solili srne i divlje svinje, a sad nemaju mesa ni za 2 kobasice. Velika je to nepravda. Vuk samo dođe, pojuri, uhvati i proždere. A ne plaća ni porez na oružje, niti kupuje municiju, niti plaća članarinu Lovačkom savezu. E sad mi je dosta! Duša me zabolela za 96.000 lovaca, naših zakletih ljubitelja prirode. Vuk im uništio reputaciju i pokvario dobar poslovni ambijent, a pritom im i žene sumnjaju u muškost. Kućama se vraćaju praznih gepeka i obešenih noseva.

Nešto razmišljam, kod nas je poslednjih 20 godina jako popularno neko otcepljenje, neki referendumi, mini ratovi i sl. Što se, bre, ti vukovi jednom ne otcepe od nas, pa nek žive u blagostanju od stranih donacija ovaca i divljači. Nek ostave kukavnog Srbina da uživa u svom problemu.

Zato brate Srbine, udari i kukom i motikom na zlog vuka i odbrani se od svoje najveće nevolje. Ne daj, vispreni Srbine, da se vuk od tebe otcepi pre nego li mu zadaš najveći udarac.

7 comments:

kyles anima said...

great wolf photo!

anima keeper said...

u prvi mah sam mislila da je sala,a onda sam se zabezeknula!!!sramota za sve lovce,narochito za ovakav text!necu da se proseravam o moralu,etici i osecanju prema zivotu svakog bica!kao da vec toga sami niste svesni!ipak izgleda niste!a reci ne mogu da dopru do dushe koje nema!Da ne govorim o prirodnom osecaju zivota kojeg ste samog sebe lisili.SAMO NAPRED-POJESCETE SVOJA GOVNA! ...............Bog, priroda i vashe pravo istisko bice ce vam biti zahvalni ako odlucite da idete uskladu sa njima-tj.sa sobom!Iskusicete nov,neponovljiv osecaj zivota dozivet neverovatne stvari,i uzvisenot vukova od kojih se ogranicavamo!Svi smo deo nedvojive celine-praveci podelu rasparcvate i rusite svet!spasite sebe od sopstvenog izopacenja!Prastanja neme,jer sami sebe osudjujemo.Ne trazite opravdanja za lov,samo lazete i sve vise trulite iznutra.....hvala!

anima keeper said...

ma dal ste ozbiljni?ok,izgleda da sam se istripovala,sorry!malo sam popila i nesto sam ceo dan ko pala s'Marsa.Milane, izvinite za prekor "anima budale"....bukvalista....smaram...chiaooo!

Milan Keleuva said...

Evo dodjoh da vidim ovaj tvoj blog i moram ti reći da se slažem sa tobom , Milane. Način na koji se mi "ljudska rasa" jedina "inteligentna" bića na ovoj Earth planeti ophodimo prema ostatku "niže" životinjske populacije je sramota. Dajte da pobijemo sve . Ovoj planeti ne treba ništa osim Homo Sapiensa. Inače , dobar ti je ovaj sajt. Sviđa mi se. Stavio sam link ka tvome sajtu sa mog sajta. Pozdrav.

Unknown said...

Uz izuzetno lep sajt bogat informacijama stoji ovaj interesantan post o vukovima. Priznajem da sam se uvek čudio lovcima kako mogu da ubijaju životinje, pa makar to bili vukovi.

michel said...

Skoro sam trazio nesto o shakalima. Na srpskom isprva nista nisam nasao ali kada sam napisao u pretrazivacu "sakali u Srbiji" izadjose dva sajta , oba pisana od strane lovaca.Tu se osu paljba a naslovi "dokle cemo trpeti takve stetocine",pa sve gori do goreg o jadnom shakalu.Ispada da im je sakal istrebio zeca, srnu i fazana a ja sam se naslusao pre pojave sakala milion prica da sad vise nema divljaci u mom kraju jer su pobili upravo lovci i isti kao krivolovci.Jos ne znaju za sram da najgora imena smisle za jednu neduznu zivotinju koja samo zeli da zivi u skladu sa prirodom.Koje pare daju za puske, municiju, snajpere, maskirna odela i clanarinu umesto da kupe mnogo jeftiniji fotoaparat i eto pravog uzivanja. Tu dolazi u obzir ii snimanje zvuka zivotinja a da je sreca da se napravi jedan video link da mozemo na internetu uzivo posmatrati gnezdo nekog orla ili druge ptice.to bi ih manje kostalo a pruzilo vise uzivanja.Samo da podsetim da kada se trazili dobrovoljci za rat nigde nikoga od lovaca jer tu i ona druga strana ima pusku.Ovo su heroji posebnog tipa.Idu nasigurno.Pivo ih obavezno ceka...
Milan

Марита Топић said...

Odličan tekst o odnosu prema vukovima - baš u srž! Ali stvar je mnogo dublja: vuk je bio sveta životinja starih Slovena... veoma je rečit ovaj film o katoličkoj crkvi i istrebljenju vukova! http://www.youtube.com/watch?v=hMFKApOfxqk